Základní škola nadporučíka letectva Josefa Františka a Mateřská škola Otaslavice
Sýpky 117
798 06 Otaslavice
Školní poradenské pracoviště pracuje na naší základní škole od 1. 9. 2016.
Školní poradenské pracoviště (ŠPP) poskytuje odborné služby ve smyslu Vyhlášky č.72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb., účinné od 1. 9. 2016.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně na žádost žáků, jejich zákonných zástupců a pedagogů. Podmínkou poskytnutí poradenské služby je písemný souhlas zletilého žáka nebo zákonného zástupce nezletilého žáka. Souhlasu zákonného zástupce není třeba v případech, kdy je ohroženo duševní nebo tělesné zdraví žáka nebo osob v jeho okolí a v případech, kdy soud požádá o psychologické vyšetření žáka.
PRACOVNÍCI ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
Ředitel: Mgr. Vladimír Leitgeb
Mgr. Irena Zdráhalová
Výchovný poradce pro 1. stupeň: Mgr. Vladimíra Špačková
Výchovný poradce pro 2. stupeň: Mgr. Olga Pytlíková
Školní metodik prevence: Mgr. Barbora Vychodilová
KONZULTACE: dle konzultačních hodin (na webových stránkách školy)
příp. po předchozí telefonické domluvě
PROGRAM ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími
potřebami
- sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- prevence školní neúspěšnosti
- kariérové poradenství
- poradenská konzultace dítěti, které pracovníka ŠPP samo vyhledá
- podpora vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního
prostředí a s odlišnými životními podmínkami
- podpora vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžná a dlouhodobá péče o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole a školském zařízení
- intervence při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů
- předcházení všem formám rizikového chování
- problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodická podpora učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupech ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráce a komunikace mezi školou a zákonnými zástupci
- spolupráce školy se školskými poradenskými zařízeními při poskytování poradenských služeb
- poskytnutí krizové intervence dítěti, které se octne v psychicky mimořádně náročné situaci
- evidenci zpráv z pedagogicko – psychologických a jiných vyšetření
- práce s třídními kolektivy a metodické vedení třídních učitelů (diagnostika vztahů-třídní klima, školní klima, rozvoj spolupráce a komunikace, posílení pozitivních vztahů, rozvíjení osobnosti a sociálních dovedností)
- anonymní anketní šetření a průzkumy ve škole (výskyt rizikového chování, …) a konzultování zjištěných údajů s vedením školy, třídním učitelem, při důsledném zachovávání anonymity jednotlivých žáků, kteří se šetření účastnili
- preventivní programy pro žáky
aktualizováno dne 2. 9. 2024